Monday, October 22, 2007

ARANG HABIS BESI BINASA, TUKANG HEMBUS PENAT SAHAJA

ARANG HABIS BESI BINASA, TUKANG HEMBUS PENAT SAHAJA
Bersyukur kita kepada Tuhan kerana dengan izinNya, kapal angkasa Soyuz TMA-11 tiba ke bumi demgan selamatnya. Selamat pulang wira Malaysia Dr. Sheikh Muszaphar shukor Sheikh Mustapha. Tahniah! Tahniah! Dan tahniah!

Ada yang puji dan sudah tentunya ada yang tidak setuju dengan projek ini. Kerajaan telah membuat pembelian 18 jet pejuang Sukhoi SU-30 MKM yang berharga RM3.4 billion untuk menaja Dr. Sheikh ke angkasa lepas. Adakah belanja yang tinggi ini harus disalurkan untuk membantu rakyat yang miskin ? Digunakan untuk menyelesaikan masalah banjir di Malaysia yang tidak pernah diselesaikan? Atau lain-lain masalah yang harus diberi keutamaan untuk diselesaikan? Ada logiknya kerajaan harus mempertimbangkannya dengan serius samada tentang soalan-soalan yang ditimbulkan mahupun soalan-soalan yang sengaja ditenggelamkan.

Hasil ujikaji tentang kesan mikrograviti dan radiasi terhadap sel & mikro, pengkristalan protein,dan penawar HIV harus diumumkan dan faedah atau manfaatnya harus dibentangkan agar rakyat yakin bahawa projek yang berbelanja besar ini tidak sia-sia dan mudah-mudahan projek ini tidak seperti arang habis besi binasa, tukang hembus penat sahaja.


Untuk renungan :
WANG HABIS NEGARA BINASA, WAKIL BN TETAP KAYA-RAYA

No comments: